PASSO

KERÉKPÁRTÚRA MESSZEBBRE ÉS MAGASABBRA...

 

2014. július 3.

3.rész:

 

 

2014. június 17.

A marcal-medencei sorozat 2. része:

 

 

2014. június 10.

Újabb magyarországi túrafilmsorozattal jelentkezem. A sorozat témája ismét egy kevéssé ismert vidék: a Marcal-medence. Jó szórakozást kívánok hozzá, és ha kedvet kaptok, mindenképpen keressétek fel ezt az érdekes helyet! Akár kerékpárral... Nevetés

 

2014. május 31.

Baja melletti terepmunkáim közbeni pihenőként kerékpároztam egy jót a szerb határig. Fogadjátok szeretettel a túrafilmet:

 

2014. május 31.

Zala megyei terepi munkáim amolyan "melléktermékeként" keletkezett az alábbi sorozat a Zala folyó mellől:

 

 

 

2014. május 31.

3.rész:

 

2014. április 30.

Az áprilisi túrasorozat 2. része:

 

2014. április 22.

Tavaszi Alpok-Duna túrámról készített filmsorozat első része:

 

2014. április 20.

Az év első többnapos-csomagos túráját tettem meg az elmúlt napokban, hogy a Csepelt kipróbálhassam komolyabb távon, cuccokkal is. Az Alpok északkeleti részén átkelve leereszkedtem a Duna völgyébe, majd a folyó mellett tekerve Bécsig, aztán dél felé fordulva Sopronig tekertem vissza.

A megtett táv több, mint 400 km, a szint majdnem 4000 m lett. Bár életemben már sokszor táboroztam télen, többször -10 fok alatt is, de most komoly problémáim adódtak a télies viszonyokkal, többnapos kerékpártúrán először találkoztam ugyanis havas és fagyos körülményekkel. Szerencsére csak a túra első felében. Azért "szerencsére", mert nem készültem fel eléggé rá, de most már érdekel ez a fajta kerékpártúrázás is!

Kalandos lett! Részletek hamarosan, készül a film is!

20140420.1.jpg

20140420.jpg

s1040004.jpg

20140420.22.jpg

 

2014. április 20.

Amíg az írásos rész nem készül el, berakom ide a videókat. Nagyon sok munkám van bennük, emiatt nincs még kész az oldalsó menüpont.

Szóval a Csepel így készült el. Jó szórakozást!

 

 

 

 

 

2014. április 09.

A Csepel felépítése elkezdődött!

Ezzel párhuzamosan lázasan készül az oldalsó menüpont és még lázasabban készül a film is!

Persze nem kizárt, hogy ez rajtam kívül másokat nem csigáz fel annyira, én mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok a végeredményre.

csepel20140408.1.jpg

csepel20140408.jpg

 

 

2014. április 07.

A gépház jelenti, hogy minden alkatrész megérkezett (valami a Csepelhez, valami a Dawes-hoz, más pedig a Crux-hoz - egyes cuccok Németországból), egyedül a nyeregcső hiányzik már csak. Hogy miért pont egy nyeregcsővel kell szívnom...

Mindenesetre nagy építkezések lesznek itt kérem, hamarosan...

dsc_2499.jpg

 

 

2014. március 31.

Egy kis időre levettem a Csepelt az állványról, hogy szétbonthassam a Mali Ironman-t, aminek bizonyos alkatrészeit fel is szeretném használni (lásd alább és majd később is) a Csepel felépítéséhez.

A szétszerelésnek és a nyugdíjazásnak természetesen volt egy kis negatív érzelmi töltete, több tízezer, remek hangulatú kilométert tekertem ennek a gépnek a nyergében. De most valami új kezdődik el...

20140330.3.jpg

20140330.jpg

20140330.2.jpg

...és egy rövid videó:

 

 

 

2014. március 30.

Tegnap (március 29-én) ismét egynapos túrára indultam az Alpokba. Célom ezúttal Semmering (985m) és a Pfaffensattel (1368m) megmászása volt. 1000m fölött még bőven volt havas élményem, valamint ismét éjszakába nyúlott a tekerés - bár nem annyira, mint a múltkor.
207 km és 1895 m szint.

 

20140329.jpg

20140329.2.jpg

20140329.3.jpg

20140329.4.jpg

 

és a videó:

 

 

2014. március 24.

Többen kérdeztétek, hogy mi a helyzet a Csepel váz építésével.

Természetesen nem ment füstbe a dolog, csak egy kis időhiánnyal küszködöm, valamint az alkatrészek beszerzése jobban elhúzódik, mint gondoltam. Ugyanakkor lassan, de biztosan, azért mégis halad. 

Régebbi, használt cuccaim közül az alábbiak vesznek majd részt a Csepel felöltöztetésében:

- Mindkét kerék, bár az első már kicsit elöregedett, még futhat néhány ezer km-t. A külső gumikat még alaposabban meg kell vizsgálnom, de már elég régiek (a 2012-es Alpok-túra 23mm-es gumijai).

- Kormányfej, kormány (országúti)

- Hajtómű, lánc, fogaskoszorú, pedálok

- Az egyik canti-fék átkerül a Dawes-ről a Csepel-re első fékként.

- Első és hátsó váltók, váltókarok

Látható, hogy igyekszem döntően már meglévő cuccokból építkezni. Ennek ellenére vannak, amiket be kell/kellett szereznem:

- Kormányfejcsapágy, a-head alátétek

- Hátsó fék (ez gondot okozott, részletesebben később kifejtem - de aki esetleg szakértő szemmel nézi meg a vázat az alábbi képen, azonnal kitalálja, hogy mi a probléma), fékkarok

- Nyeregcső, nyeregcsőbilincs

- Középcsapágy

A második lista már nem tűnik hosszúnak és nehezen beszerezhetőnek...

Mint láthatjátok, a váz már állványra került, ez jelzi a legjobban a közelgő munkálatok kezdetét:

csepel_rapid_vaz.jpg

A szerelésről nem csak a honlapon fogok tudósítani, hanem azt tervezem, hogy filmet is készítek.

 

 

2014. március 23.

Tegnap (március 22-én) elindultam, hogy Mattersburg, Wiener Neustadt és Puchberg érintésével megkerüljem a Hohe Wand-ot. Amikor már visszafelé kellett volna fordulni, hirtelen kedvem támadt inkább a Schneeberg megkerülésére. A táv nagyon nagyra nyúlt, rám is sötétedett, de elég kalandos túra lett éppen emiatt. A végén 218,5 km-t és +1883 m-t mutattak a kijelzők. Márciusban azért még ritkán vállalkozom ilyesmire.

Néhány képkocka a rögzített videóból:

20140322.jpg

20140322.2.jpg

20140322.3.jpg

20140322.4.jpg

 

...és a videó:

 

 

2014. március 17.

Március második hétvégéjéből - egyéb munkával kapcsolatos dolgok miatt is - remek hosszúhétvégét kreáltam a Dél-Zalában. Maradt idő kerékpározásra is. Mivel szokásomhoz híven magammal vittem kamerámat, készült egy amolyan "trilógia"-szerűség ezekről a (rövidebb-hosszabb) tekerésekről:

 

 

 

 

2014. március 02.

Nagyon szép, de így kora tavasszal még megerőltető túrát mentem tegnap. A Hohe Wand-ot másztam meg, így idén először 1000m fölé jutottam.

Valamint Sopronból indulva végig kerékpárral tettem meg az utat, szóval a végére össze is jött 125km. Az emelkedők ehhez még 1445m-t tettek hozzá függőlegesen.

Remek alpesi élményekkel lettem gazdagabb!

 

 

2014. február 25.

Gyűlnek az alkatrészek. Nem csak a Csepel váz és a Magellan Crux esetében lesznek "építkezések", bár kétségtelen tény, hogy e kettő esetében várható a legkomolyabb szerelés.

Van néhány egyéb dolog is, amit szeretnék kipróbálni, például a "túrakormány", illetve a legérdekesebb tesztelés az országúti fékkar és a V-fék párosítása lesz, és persze ehhez is kell néhány érdekes alkatrész!

A Csepel váz felépítésében egyébként döntően régi, használt alkatrészeim játszanak majd szerepet, ezek összeszedése, letisztogatása is folyamatban van.

20140225.jpg

 

 

2014. február 19.

Az év első hegyvidéki körét 15-én tekertem le, a végeredmény 81km és 970m szintkülönbség lett. A szinte szokásosnak tekinthető egyik évkezdő útvonalon haladtam: a Bucklige Welt-ben és a Rozália-hegységben.

hochwolkersdorf20140215.jpg

 

és a videó:

 

 

2014. február 11.

Gőzerővel zajlik az alkatrészek beszerzése. Elég sok utánajárást jelent, mert a lehető legolcsóbban akarom kihozni a dolgokat. Ha minden jól megy, hamarosan belekezdek az "építkezésbe".

 

 

2014. február 09.

Tegnap megvolt az év első köre, köszönhetően a tavaszias időjárásnak. Az országhatár közelében tekertem, főként osztrák kerékpár-túrautakon. Igazából teljesen random haladtam, még térképet sem vittem magammal. A jókedv hajtott előre, az irányok szinte másodlagosak voltak. Nem mentem sokat, kb. 45km és 310m szint lett a végeredmény, de első karikának nagyon is jó volt!

Két kép:

dsc_2422.jpg

 

dsc_2423.jpg

 

és a video:

 

 

2014. február 03.

Az Appenninek túrabeszámoló első része elkészült, valamint néhány képpel és információval kiegészítettem a 2006-os Magas-Tauern menüpontot is.

 

2014. február 02.

Az idei technikai fejlesztések hátteréről:

Több okból is nagy szerelésekbe fogok ismét, és mivel technikai kérdéseket is gyakran kapok e-mailban, remélem másokat is érdekelni fog a dolog.

Egy fórumon nemrégiben azt olvastam, hogy a kerékpár technikai háttere nem számít. Nos, ha gyalogtúrára vagy vízitúrára indulunk, akkor a garázsunkban álló kerékpár felszereltsége tényleg nem érdekel senkit sem. De ha kerékpártúrázni megyünk, akkor nagyon is fontos. Mindig is fanatikusa voltam a különböző alkatrészek kipróbálásának, de a manapság rendelkezésre álló hatalmas technikai háttér sok minden egyébről is elgondolkodtatott. Annak ellenére is, hogy hiszem és vallom, hogy a kerékpározásban (is) az ember teljesítménye a lenyűgöző és nem a gépé. Az viszont nem mindegy, mivel indulunk útnak...

A "TECHNIKA ÖRDÖGÉRŐL" című menüpontokat 2011-ben írtam, keveset nyúltam hozzá azóta. Felmerült bennem az a gondolat is, hogy teljesen átalakítom, de újra elolvasván meg kellett állapítanom, hogy erre nincs szükség. Csupán egy kicsit átstruktúrálom a dolgot és különválasztom a konkrétumokat a már leírt alapoktól. Mert az alapok igazából nem változtak. Ami változott az csak az, hogy 2011 óta még több dolgot próbáltam ki és ezeket is szeretném valamiképpen kielemezni - mert nagyon is érdekes és ráadásul segíthetek is vele a túrázni indulóknak. Kipróbáltam új alkatrészeket és kipróbáltam élesben (túra közben) olyan kerékpárokat is, amiket 2011 előtt csak rövid távokon (trekking kerékpárok - több típust is). Érdekes módon a túrakérékpárokról és az "ideális túrakerékpárról" alkotott eddigi véleményem alapvetően így sem változott meg, ugyanakkor sokat (méghozzá nagyon sokat) finomodott. Rengeteg mindenről gondolkodtam el.

Régóta használt edzőgépemet (A Mali-t, amit kétszer használtam túrán is, de erről majd később) szeretném leváltani. Ez már önmagában egy remek alkalom arra, hogy egy új fejezetet indítsak az oldalsó menük között, de ehhez még az is hozzájárul, hogy az utoljára 2007-ben, Törökországban használt 26 colos kerekű túragépemet is szeretném feltámasztani - ennek egyébként komoly oka van (azóta gyakorlatilag mindent leszereltem róla, szóval elég komplett szerelés lesz az is). Valamint az eddig használt kerékpárokról is kaptam kérdéseket e-mailban, szóval egyenként "felboncolom" minden egyes túra technikai hátterét, főszerepben magával a kerékpárral. Mindezt szeretném ismét bevezetni egy kis filozófiával is - ha nem haragszotok meg.

A "TECHNIKA ÖRDÖGÉRŐL 5. és 6." című menüpontokban derül fény mindenre hamarosan - de mindent csak szép sorjában! Kacsintás

 

 

2014. január 25.

Még ma megejtem rögtön a második bejegyzésem is.

Szóval eltelt ismét egy év. Összegeznem kell a dolgokat. Le kell vonnom a következtetéseket, jókat, rosszakat egyaránt.

Rögtön a rossz: honlapomra kevés figyelmet fordítottam az elmúlt évben, de ennek megvolt az oka. Egy ideje a videózásra fordítottam minden figyelmemet és szabadidőmet. Aki próbálta, az tudja, hogy milyen elképesztő időszükséglete van akár egyetlen 30 perces film elkészítésének is. Márpedig az utóbbi időben nem egyet készítettem. Minden a filmjeim elkészítésére fordított perc a honlaptól vonta el az időt.

Azonban ugyanebben rejlik a pozitív oldala is a dolgoknak. Tény, hogy a filmkészítésben jobban ki tudom fejezni magam még akkor is, ha az írás sem áll távol tőlem, márpedig nagyon sok filmet készítettem 2013-ban és ez jó. De legalábbis nem rossz.

A videós technikai hátterem sokat fejlődött az elmúlt évben. Nem csak jobb kamerával, de jobb szoftverrel is dolgozhatok tavaly óta. Rengeteg munkám van abban, hogy a filmjeim minősége sokat fejlődött. Az, hogy még egyáltalán nem vagyok elégedett velük, szerintem természetes. Sokat kell és sokat is szeretnék még tanulni ahhoz, hogy jobb videókat készítsek. Erre az sarkall a legjobban, hogy filmjeim hihetetlen sikertelenek az interneten, rá kell jönnöm, hogyan készítsek jobb minőséget.

A technikai fejlődés a felszerelésem terén abban is utolérhető, hogy a több memóriakártya és a tartalék akkumulátorok miatt 2013-ban már nem kellett "visszafognom" magam. 2012-es filmjeim hossza is sokat nőtt 2011-hez képest, de ezúttal még nagyobb lett fejlődés (a korábbi 20-30 perces epizódokat felváltották a 20-60 percesek). Emiatt a túrabeszámolóknak abban a formában, ahogyan eddig csináltam már nem is maradt sok értelme. Már a 2012-es beszámolók írása közben is sokszor azt vettem észre, hogy csak arról tudok írni ami a filmekben is látszik, de ezúttal ez még inkább igaz. Ennek ellenére mindig van olyan esemény, amit nem rögzítek videón. Innentól kezdve ezekre koncentrálok, a videókat néhány mondattal fogom csak kiegészíteni, de szeretném ha ez a néhány mondat adna néhány plusz információt.

Nagyon köszönöm mindenkinek a honlapomon tett látogatását! 2014-ben remélem többet fogok majd foglalkozni vele, legalábbis most ez a szándékom. Rengeteg tervem van, egyebek között a "TECHNIKA ÖRDÖGÉRŐL" című menüpont lesz megtoldva sok érdekességgel, nemsokára például egy teljes túrakerékpár alkatrészekből történő felépítéséről is olvashattok, valamint ugyanebben a témakörben részletesen kivesézem az eddig használt biciklijeimet is, jó és rossz oldalukról egyaránt. Bővíteni szeretném a "TÚRAFELSZERELÉS" menüpontot is néhány érdekességgel, valamint nagyon remélem, hogy jónéhány tervezett túrám is megvalósul - ha igen, akkor ezekről is szeretnék majd beszámolni főleg videós formában.

 

2014. január 25.

Idei első bejegyzésem. Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!

A honlapom nagyarányú fejlesztések alatt áll!

Hamarosan jelentkezem ismét!

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 17
Tegnapi: 44
Heti: 329
Havi: 890
Össz.: 470 349

Látogatottság növelés
Oldal: HÍREK-ÚJDONSÁGOK-BLOG 2014
PASSO - © 2008 - 2024 - passo.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »